Si teniu un poc de
temps i ganes, aquí teniu noves propostes.
Pels primers nivells
avui tindrem dues propostes:
1.- Farem
estimacions: quantes penseu que hi ha?
Per aquesta
activitat necessitau un plat o un bol. També ciurons, llentilles,
taps, perns... El que sigui. Si esteu aprenent els números fins al 10,
màxim 10. Si esteu aprenent els números fins al 20, màxim 20.
Demaneu a algú de
casa que vos posi uns quants objectes, per exemple, macarrons, en el plat. Quants creus que hi ha? Apunta-ho en un paper.
Després comptau a veure quants hi ha en realitat.
T’has equivocat?
No passa res. A poc a poc aniràs agafant pràctica i encertant més.
Juga unes quantes
vegades i prova amb objectes diferents.
2.- Teniu rotllos de
paper de vàter?
Prepareu-los. Per
aquesta activitat necessiteu 6 o 12 rotllos de paper de vàter i un
o dos daus. Si no teniu daus, podeu fabricar-los d’alguna manera. En aquest enllaç teniu algunes idees.
Per començar, tireu
només un dau. Compteu quants de punts han sortit. Ara col·loqueu
aquest número de rotllos de paper en la mateixa posició que tenen
els punts del dau.
És molt fàcil?
Prova amb dos daus. Suma’ls. Quin número t’ha sortit? Col·loca
aquesta quantitat de daus en la mateixa posició dels punts dels
daus.
Pels que ja en sabeu
un poc més:
1.- Quant són 5
vegades...?
Fixat en les cadires
de casa. Quantes potes tenen? I quantes potes tenen totes juntes? Fes
un dibuix representant-ho.
Ara necessitaràs
molts d’objectes iguals, per exemple macarrons, ciurons, perns,
ninots... Has de fer grups amb el mateix nombre d’objectes. Per
exemple 3 grups de 5 pomes. Quantes pomes tenim? Primer
estima-ho. Quantes creus que hi ha? Llavors fes la suma 5+5+5=_. Quantes
són?
Provam amb pasta.
Fem 8 grups de 3 macarrons. Quants macarrons creus que hi ha? Escriu-ho. Llavors
podem fer la suma de 8 vegades 3 macarrons: 3+3+3+3+3+3+3+3=_. Quants
són?
Inventa noves
agrupacions i treballa aquesta activitat. És un bon entrenament per
aprendre a multiplicar.
2.- Quants hi caben?
Agafau diferents recipients que no siguin molt grans: pots de vidre de
diferents mides, xeringues, comptagotes, tassons
Del que es tracta és
de primer estimar i després calcular. Per exemple, agafam un pot de
vidre o un tassó petit i un pot de vidre més gran. Ompliu el pot
petit d’aigua. Quants de pots com aquest creieu que hi cabran en el
pot gran? Apuntau en un paper. Llavors comprova-ho.
Repeteix l’activitat
amb altres recipients.
Si t’animes, també
pots provar a l’inrevés. Quanta aigua d’un pot gran hi cabrà en un
petit?
Et sobra temps i
tens ganes de resoldre un problema? Prova aquest >>> Ous a les paneres.
Si tens ordinador o
tauleta amb connexió a internet, aquí tens algunes propostes per
aquests dies:
- Fes sumes amb els cotxes bruts.
- Tria una sèrie i tira a l’annera que li toca en aquesta atracció de fira.
- Pots fer uns sudokus! Entra a les opcions i comença pel primer nivell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada