dijous, 2 d’abril del 2020

Germain: seguim avançant amb els nombres i el càlcul.


Si teniu un poc de temps i ganes, aquí teniu noves propostes.


Pels primers nivells avui tindrem dues propostes:

1.- Farem estimacions: quantes penseu que hi ha?


Per aquesta activitat necessitau un plat o un bol. També ciurons, llentilles, taps, perns... El que sigui. Si esteu aprenent els números fins al 10, màxim 10. Si esteu aprenent els números fins al 20, màxim 20.

Demaneu a algú de casa que vos posi uns quants objectes, per exemple, macarrons, en el plat. Quants creus que hi ha? Apunta-ho en un paper. Després comptau a veure quants hi ha en realitat.
T’has equivocat? No passa res. A poc a poc aniràs agafant pràctica i encertant més.

Juga unes quantes vegades i prova amb objectes diferents.


2.- Teniu rotllos de paper de vàter?

Prepareu-los. Per aquesta activitat necessiteu 6 o 12 rotllos de paper de vàter i un o dos daus. Si no teniu daus, podeu fabricar-los d’alguna manera. En aquest enllaç teniu algunes idees.

Per començar, tireu només un dau. Compteu quants de punts han sortit. Ara col·loqueu aquest número de rotllos de paper en la mateixa posició que tenen els punts del dau.

És molt fàcil? Prova amb dos daus. Suma’ls. Quin número t’ha sortit? Col·loca aquesta quantitat de daus en la mateixa posició dels punts dels daus.
Pels que ja en sabeu un poc més:


1.- Quant són 5 vegades...?

Fixat en les cadires de casa. Quantes potes tenen? I quantes potes tenen totes juntes? Fes un dibuix representant-ho.

Ara necessitaràs molts d’objectes iguals, per exemple macarrons, ciurons, perns, ninots... Has de fer grups amb el mateix nombre d’objectes. Per exemple 3 grups de 5 pomes. Quantes pomes tenim? Primer estima-ho. Quantes creus que hi ha? Llavors fes la suma 5+5+5=_. Quantes són?

Provam amb pasta. Fem 8 grups de 3 macarrons. Quants macarrons creus que hi ha? Escriu-ho. Llavors podem fer la suma de 8 vegades 3 macarrons: 3+3+3+3+3+3+3+3=_. Quants són?

Inventa noves agrupacions i treballa aquesta activitat. És un bon entrenament per aprendre a multiplicar.


2.- Quants hi caben?

Agafau diferents recipients que no siguin molt grans: pots de vidre de diferents mides, xeringues, comptagotes, tassons
Del que es tracta és de primer estimar i després calcular. Per exemple, agafam un pot de vidre o un tassó petit i un pot de vidre més gran. Ompliu el pot petit d’aigua. Quants de pots com aquest creieu que hi cabran en el pot gran? Apuntau en un paper. Llavors comprova-ho.

Repeteix l’activitat amb altres recipients.
Si t’animes, també pots provar a l’inrevés. Quanta aigua d’un pot gran hi cabrà en un petit?

Et sobra temps i tens ganes de resoldre un problema? Prova aquest >>> Ous a les paneres.
Si tens ordinador o tauleta amb connexió a internet, aquí tens algunes propostes per aquests dies:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada