dimarts, 12 de maig del 2020

Germain: mesuram

Bon dia nins i nines, estau fent super bé totes les activitats que anam proposant! Si estau animats podeu seguir treballant amb les activitats que hem preparat per avui sobre la mesura.

Començarem mesurant amb les mans
El primer que heu de fer és agafar 6 objectes que tengueu per casa. Per exemple aquests són els objectes que jo he triat:

Ara observeu bé els vostres objectes, mirau la seva llargada i ordenau-los posant primer el més baix i el darrer el més alt. Vos mostr com ho he fet jo amb els meus objectes.

A continuació, anem a mesurar els objectes amb els nostres dits per veure si els hem ordenat bé. Però abans de fer-ho perquè no proves d’estimar quants de dits mesuren? Per exemple jo crec que el meu despertador mesura 5 dits. Ara ho comprovaré, mireu la foto, m’hi he fet a prop, però ara veig que el meu despertador mesura 4 dits.



Apunta a un paper les teves estimacions i després la mesura, veuràs com cada vegada t’hi fas més a prop.

Pesam amb les mans
Per continuar, anem a veure què pesen els teus objectes. Agafa els objectes amb les mans i ordena’ls posant primer el que pesi menys i el darrer el que pesi més. Si dos objectes tenen un pes molt semblant, agafen un amb cada mà i així veuràs la diferència de pes. Aquí teniu una foto de com han quedat els meus objectes ordenats.

Ara si tens una balança pots comprovar que els has ordenat correctament. Però abans torna a provar d’estimar, pensa quin pes creus que tendrà l’objecte que vols pesar i apunta’l. Després pesa’l i apunta el resultat final. T’has fet molt a prop del resultat? Segur que sí!

Reflexionem...
He observat que l’ordre dels meus objectes ordenats per llargada i per pes és diferent. A tu t’ha passat el mateix? Per exemple la pedra és l’objecte més petit de llargada però així i tot no és el més petit de pes. 




Mesuram amb els peus
Ara que ja mesurau beníssim amb les mans, anem a provar de fer-ho amb objectes una mica més grans. Per exemple agafa el teu llit, per mesurar-ho amb els dits ens durà una mica de feina, no trobau? Perquè no ho provam amb els peus? 

Abans de començar, quantes passes creus que fa el teu llit? Apunteu i després mira si ho has endevinat. Jo crec que el meu llit fa 3 passes, ara ho comprovaré. Vos mostr un vídeo de com ho he fet, podem observar que el meu llit fa 3 passes i un poquet més. 



Per acabar, situa’t a una línia de casa teva i llança diferents objectes, per exemple una joguina, un tap, una sabata, etc. Pensa a quantes passes creus que està l’objecte de tu i després comprova quantes passes hi ha. També pots aprofitar quan surtis al carrer per fer-ho amb els objectes que vegis, per exemple pots estimar a quantes passes està una farola, una basura, un cap de cantó, etc. i després comprovar-ho.



Reflexionem…
Quantes passes ha mesurat el teu llit? Segurament haurà mesurat una mica més que el meu i són iguals de llargs. Perquè pot passar això?
Fixa’t amb les imatges, com pots observar un adult té les cames i les mans més llargues i grans que un infant, per tant les seves passes serán més llargues que les teves. Així que quan mesuram amb el nostre cos pot ser ens doni a cada un resultats diferents però tots són iguals del vàlids.


Tens ganes de pensar i resoldre un repte matemàtic? Aquí tens un nou problema: Nombres fets figures.
A veure si ets capaç de resoldre'l i de treure'n conclusions.


Si tens ordinador o tauleta amb connexió a internet, aquí tens algunes propostes per aquests dies:


- Pots jugar a pesar la fruita que la gent ve a comprar.

- Prova de medir amb les  parts del cos, així com ho hem fet avui.

- Segur que aquest et sona! Aquí teniu el joc de lògica del cotxe de gelats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada