dimecres, 13 de maig del 2020

SAGRERA, Simetria



Espai Sagrera: Seguim jugant amb les simetries!

Bon Dia Comunitat!!

Avui reforçarem el concepte matemàtic SIMETRIA. Ho farem utilitzant diferents materials i propostes d’activitats.

Recordau: per a que sigui Simètric hi ha d’haver un Eix de Simetria (una línia imaginària) que ho Divideixi (separi) en 2 parts iguals. Però a vegades podem trobar més d’un Eix de Simetria!




PRIMERA ACTIVITAT:

L’altre dia na Carmen vos va proposar crear figures simètriques a cada banda d’una cinta adhesiva. Però... Anem a complicar-ho! Sabríeu fer un Dibuix Simètric Lliure amb les dues mans a la vegada? Aquest és el que jo he fet a casa:




Per fer aquesta proposta necessitem: un full on pintar, un regle per separar l’eix de simetria i dues pintures per dibuixar. Al vídeo veureu les passes a seguir.

SEGONA ACTIVITAT:

Ciutat Simètrica!

M’ajudeu a fer realitat el que vaig somiar ahir?

Ahir vaig somiar que era a un bosc, i vaig sentir dos crits, vaig mirar per tot i no veia a ningú, però hem van dir «aquí baix!» i els vaig veure... Eren dos germans mooolt petitets, diminuts. Sense voler vaig trepitjar les seves petites casetes i estaven molt tristos... Així que vaig decidir crear una nova ciutat! Una Ciutat Simètrica! Així... Els dos tendrien les mateixes coses i no es barallarien.



Vos animeu a enviar una foto de la vostra ciutat simètrica? Podeu emprar qualsevol tipus d’objectes (peces de leggo, de fusta, caixes, estris de cuina...)

TERCERA ACTIVITAT:

Aquest vídeo és un exemple de que en el nostre entorn hi trobem geometria i simetria, la naturalesa n’és plena.


Aconseguireu trobar alguna simetria en el món que vos envolta? Aquestes són les dues simetries que jo he trobat a casa:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada